Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger


Jan 30, 2008

Perutusan

Assalamualaikum wbt.

Aku berlindung dengan Allah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui dari gangguan syaitan yang terkutuk.

Dengan menyebut nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Aku berlindung dengan Allah agar syaitan tidak menguasai sifat amarah ku. Aku berlindung dengan Allah agar sifat amarah ku hanyalah untuk menegakkan syiar Islam, demi menegakkan cahaya kebenaran.


.....Ya Allah ya tuhan kami, Kami telah beriman kepada MU, Ampunilah kami Dan berikanlah kami rahmat, Sesungguhnya Engkau pemberi rahmat yang terbaik.

Al Mu’minum:139

Ya Allah ampunkanlah segala dosa-dosa kami, dosa kedua ibu apa kami, ahli keluarga kami, guru-guru kami, sahabat-sahabat kami dan semua umat Islam sama ada yang masih hidup atau yang telah mati.

Ya Allah, penuhkanlah nur hidayah mu kepada kami, berkatkan lah hidup kami.

Ya Allah, suburkanlah kecintaan kami hanya padaMU.

Ya Allah, ikhlaskanlah diri kami dalam melaksanakan amalan kepadaMU, Terimalah amalan kami, Terima taubatlah kami, Terimalah kami sebagai hambaMU ya Allah, Kurniakanlah syahid kepada kami, Masukkanlah kami ke dalam syurgaMU ya Allah.

Ya Allah, tabahkanlah hati kami, teguhkanlah pendirian kami dalam memperjuangkan agamaMU.

Ya Allah, Tunjukilah Kami jalan Yang lurus, iaitu jalan orang-orang Yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang Yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang Yang sesat.

Al-Fatihah: 6-7

Ya Allah, jauhkan lah kami dari azab kubur dan azab api nerakaMU, jauhkanlah kami dari fitnah dunia dan fitnah akhirat, jauhkan kami dari kekafiran dan kefakiran, jauhkan kami dari hutang piutang dan penindasan orang.

Hilangkanlah resah kami, hilangkanlah rasa dukacita kami, bantulah kami.

Wahai Tuhan kami, janganlah Engkau mengirakan Kami salah jika Kami lupa atau Kami tersalah. Wahai Tuhan Kami, janganlah Engkau bebankan kepada Kami bebanan Yang berat sebagaimana Yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang Yang terdahulu daripada kami.

Wahai Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada Kami apa Yang Kami tidak terdaya memikulnya. dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah Kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum Yang kafir.

Al Baqarah: 286

Hanya kepada engkaulah sahajalah Allah Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja Kami memohon pertolongan.

Al-Fatihah: 5

Amin.

No comments: