Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger


Apr 28, 2008

Saya merasa pelik

Saya ada terbaca di blog-blog tertuntu tentang masalah ummat islam. Tetapi apa yang menghairankan saya ialah, kenapa ummat islam hari ini tidak bersatu. Saya ada terbaca satu kalimah iaitu “anti syiah”. Saya terfikir kenapa tak letak “anti amerika” ataupun “anti yahudi” kerana mereka telah nyata memusuhi ummat islam.

Saya pelik apabila ada ummat islam gembira apabila negara ummat islam di serang oleh golongan kafir. Apabila di tanya kenapa mereka gembira, mereka menjawab sebab itu negara syiah. Saya bukan lah bermazhab syiah, namun saya tetap merasa sedih apabila ummat islam di tindas, di serang, di bunuh dengan sewenang-wenangnya.

Bila persoalan ini di timbulkan, ada yang merpersoalkan akan akidah. Saya memang tidak bersetuju dengan akidah syiah. Tetapi apabila musuh-musuh Allah hendak menyerang ummat islam, mereka dah tidak memikirkan soal akidah ummat, yang penting mereka adalah orang islam, semua akan dihancurkan kecuali puak-puak sekular islam yang bersekongkol dengan mereka samada secara zahir atau tersembunyi.

-ibnuahmad-

No comments: