Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger


Dec 12, 2008

Larangan Lawat Kelantan Ditarik Balik

Terkejut juga baca berita hari ni. Tak tahu pula ada larangan oleh satu kerajaan negeri yang melarang semua jabatan dan agensinya mengadakan lawatan rasmi ke Kelantan.

Dalam hatiku berkata, bodoh dan jumudnya menteri besar negeri ni. Nak ambil populariti lah tu, maklumlah, calon timbalan presiden.

Berbalik pada isu pemilihan UMNO Mac depan, bagi aku Muhyiddin Yasin adalah jauh lebih cerdik dan calon yang terbaik untuk mengambil jawatan sebagai timbalan presiden UMNO berbanding dengan menteri besar ni.


-ibnuahmad-

Berita penuh dibawah ini bersumberkan berita hairan online, 13 Disember 2008.


MOHD ALI dan Adun Kuala Balah, Datuk Ab Aziz Derashid (dua dari kiri) melihat pelbagai risalah promosi Melaka Bandaraya Warisan Dunia di Majlis Perasmian Promosi Pelancongan 'Jom ke Melaka' di Kota Bharu, semalam.


KOTA BHARU: Kerajaan negeri Melaka kini membenarkan semua jabatan dan agensinya mengadakan lawatan rasmi ke Kelantan.

Ketua Menterinya, Datuk Seri Mohd Ali Rustam, berkata larangan itu sudah dibatalkan bagi membolehkan kerjasama antara kedua-dua negeri itu dilakukan.

"Lawatan ke Kelantan kini sudah dibenarkan, dulu dilarang disebabkan ada kaitan dengan pembabitan politik," katanya ketika berucap merasmikan Promosi Pelancongan 'Jom Ke Melaka' di Tecso Lembah Sireh dekat sini, semalam.

Awal April 2000, Mohd Ali menguatkuasakan larangan kepada semua jabatan dan agensi kerajaan negeri itu daripada mengadakan lawatan rasmi ke Kelantan dan Terengganu.

Bagaimanapun larangan itu tidak membabitkan lawatan tidak rasmi seperti melancong atau melakukan ziarah.

Beliau mengeluarkan arahan itu bukan bertujuan menganiayai kerajaan negeri Kelantan dan Terengganu yang dipimpin PAS, tetapi bagi memastikan dasar kerajaan negeri itu tidak dicontohi agensi kerajaan negeri Melaka. (Pemikiran yang bodoh)

Mohd Ali berkata, dengan kebenaran melawat Kelantan, Melaka berusaha mempromosikan negerinya kepada rakyat negeri ini sekali gus menjadikan bandar raya bersejarah itu tempat pelancongan unggul di Malaysia. (Nak ambil hati perwakilan UMNO Kelantan supaya undi beliau dalam pemilihan UMNO akan datang)

No comments: