Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger


Feb 17, 2009

Aku Tak Kisah

Setiap hari,

Aku menyusuri kehidupanku,

Seperti biasa,

Aku tak kisah apa orang nak kata.


Setiap hari,

Berjam-jam aku di dalam tandas,

Aku menghabiskan masa yang banyak,

Aku menghabiskan air yang banyak,

Untuk mandi dan berwudhuk,

Tapi aku tak kisah,

Aku tahu membazir itu saudara syaitan,

Tapi aku tetap tak kisah.


Setiap hari,

Aku lewat untuk bersolat,

Masa ku lebihkan untuk bersuci,

Masa ku lebihkan berada di bilik air,

Aku tak kisah solatku lewat,

Walaupun aku tahu ,

Melewatkan solat tak elok,

Makhruh,

Allah marah,

Tapi aku tetap tak kisah.


Aku tahu tentang penyakit ini,

Aku tahu syaitan puncanya,

Semuanya aku tahu,

Namun aku tak kisah,

Ramai sahabat sudah menasihatiku,

Ustaz pun sudah menegurku,

”Tak boleh dilayan penyakit ni”,

Tapi aku tetap tak kisah.


Biarlah aku dengan kehidupanku,

Aku tak nak berubah,

Aku tak mahu berubah

Kerana aku tetap aku,

Aku yang mencorakkan diriku,

Aku tak kisah..


-ibnuahmad

No comments: