Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger


May 5, 2009

Ia Tetap Di Hatiku (Episod 3)

Sedikit perkongsian ilmu daripada buku “Turki Negara Dua Wajah”. Bagi mengetahui dengan lebih terperinci, bolehlah mendapatkan buku ini di mana-mana kedai buku ataupun membuat bacaan pada mana-mana rujukan lain.

Buku “Turki Negara Dua Wajah”
Menceritakan mengenai pengkhianatan Mustafa Kamal Antarturk kepada umat Islam. Mustafa telah menghapuskan Khalifah dunia Islam yang terakhir, Khalifah Turki Uthmaniyyah dan membentuk Republik Turki yang berasakan sekular. Sekolah agama dihapuskan, matapelajaran agama dihapuskan, wanita dilarang memakai tudung, azan dan Al Quran dikumandangkan dalam bahasa Turki. Kebangkitan agama Islam disekat.

Mustafa mendapat kerjasama daripada Yahudi dan Amarika dalam melaksanakan kerja-kerja ini. Pakatan ini dilaksanakan secara sulit dan teliti sehingga mampu mengaburi mata rakyat.

Jika diteliti asal usul Mustafa, Mustafa adalah berketurunan Yahudi yang sememangnya menentang dengan keras Islam. Hidupnya diwarnai dengan kemaksiatan, wanita pelacuran, arak. Di akhir hayatnya, beliau mewasiatkan supaya jenazahnya tidak disembahyangkan. Jelas dan nyata, Mustafa bukan orang Islam sebaliknya orang yahudi yang keras menentang Islam. Beliau digunakan oleh Yahudi antarabangsa, Amarika dan Inggeris untuk menumbang Khalifah Turki Utmaniyyah dari dalam negara sendiri seterusnya menghancurkan nilai-nilai umat Islam.

Setelah kematian Mustafa, kebangkitan Islam mula menampakkan diri. Sehinggakan parti-parti politik yang berfahaman Islam berjaya mentadbir negara. Beberapa perubahan dibuat untuk mengembalikan syiar Islam di bumi Turki. Penggerak awal kebangkitan Islam di Turki dibuat oleh Prof Necmettin Erbakan, bekas perdana menteri Turki.

Namun, kekuasaan tentera masih lagi dikuasai oleh golongan yahudi dan golongan yang taksub dengan sekular. Dengan kerjasama pihak Inggeris, pihak tentera telah berjaya menggulingkan kerajaan pimpinan Erbakan. Begitulah yang berlaku di Turki, apabila ada pemerintah yang cenderung kepada Islam, tentera akan mengambil alih pemerintahan.

Penulis buku ini iaitu Dr Abdullah Azzam merupakan seorang pejuang kebangkitan Islam mutakhir ini. Beliau berasal dari Pakistan. Beliau telah berjuang di bumi Afganistan menentang Rusia. Beliau telah menemui syahid semasa hendak menunaikan solat jumaat di Pakistan apabila tiga biji bom meletup semasa beliau melalui jalan tersebut. Pulanglah beliau menghadap Maha Pencipta dengan kematian yang amat mulia di sisi Islam.

-ibnuahmad-
3 Mei 2009

No comments: