Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger


Aug 9, 2008

Kekalutan yang Memualkan


Sejak akhir-akhir ini, saya semakin kalut dengan pelbagai aktiviti dan kerja. Kepenatan menyebabkan otak malas nak berfikir, badan malas nak bergerak. Otak menjadi agak beku. Ini menyebabkan saya malas hendak menulis.

Kebetulan pula, tiada isu yang menarik minat saya untuk berkongsi pendapat. Di dada media massa pula majoriti menyiarkan isu-isu politik yang memualkan yang menyebabkan saya muak untuk berkongsi pendapat. Isu-isu seperti kes liwat Datuk Seri Anuar Ibrahim, rasuah dan rasuah, muzakarah PAS-UMNO, pemilihan UMNO, pelan peralihan kuasa dan macam-macam lagi yang seolah-olah tiada perkara lain yang lebih penting yang hendak dibincangkan.

Saya melihat perkara ini seolah2 sengaja dirancang untuk memeningkan kepala rakyak. Apabila rakyat dah pening, muak, boring, maka rakyat dah mula tidak mengambil tahu tentang isu2 semasa. Ini membolehkan pihak2 tertentu mengambil kesempatan apabila tiada/kurang orang memerhatikan nya.

Sekadar luahan hati dan berkongsi pendapat.

-ibnuahmad-

No comments: