Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger


Mar 28, 2009

Regim Najib

Regim Najib sudah bertindak. Pengantungan akhbar Pakatan Rakyat (PR) iaitu akhbar Harakah dan Suara Keadilan selama 3 bulan oleh Syed Hamid Albar. Tindakan ini mungkin didalangi oleh Najib sendiri ataupun Syed Hamid Albar untuk meraih undi dalam pemilihan agung UMNO. Beliau yang bertanding Naib Presiden tetapi tewas. Tak diketahui sebab sebenarnya.


Permit-permit ceramah PR yang pada awalnya telahpun diluluskan tetapi ditarik balik pada saat akhir. Lalu pasukan POLIS, FRU dan SB diarahkan untuk memerangi rakyat yang menyokong pakatan rakyat. Bom-bom asap kimia dan pancutan air kimia digunakan untuk menyerang rakyat. Memang hebat.


SPR telah mengeluarkan arahan larangan pemasangan bendera parti yang tidak bertanding dalam pilihanraya kecil akan datang. Arahan ini lebih merujuk kepada pakatan rakyat kerana pakatan rakyat ada tiga bendera untuk tiga parti politik. Masih belum wujud satu bendera khas untuk PR. Manakala UMNO sudah mempunyai bendera barisan nasional (dacing). Jikalau benar perkara ini didasarkan secara ikhlas, semua parti komponen UMNO sepatutnya dilarang berkempen dalam pilihanraya kecil (PRK) ini.


Dalam perhimpunan agung UMNO yang baru, pelbagai hinaan, cacian dan kutukan telah dilemparkan kepada PR. Perhimpunan ini sepatutnya menjadi tempat untuk memperbetulkan UMNO yang semakin tidak diterima rakyat tetapi sebaliknya telah menjadi pentas untuk penyangak-penyangak yang tidak tahu budi bahasa dalam pertuturannya untuk melalak sesuka hati. Budaya UMNO memang teruk pada pandangan saya.


POLIS juga telah memberi amaran untuk merampas sepanduk menghina, hasut bagi PRK kali ini. Daripada kejadian lepas, banyak sepanduk yang dihasilkan oleh UMNO and the geng adalah menghina dan menghasut, namun tiada tindakan daripada pihak polis sebaliknya PR yang tetap dipersalahkan. Contohnya sepanduk menghina Sultan Terengganu selepas PRU-12 yang lepas membantah tindakan Sultan yang enggan melantik Idris Jusoh sebagai MB. Tetapi seperti biasa, PR yang akan menjadi mangsanya. Kononnya segala kejahatan adalah berpunca daripada PR. Mungkin juga tindakan polis kali ini adalah arahan daripada ketua perusuh yang baru dilantik, Khairi Jamaludin yang terkenal dengan kesamsengannya.


Antara Regim Najib yang dikenalpasti ialah:

  1. Polis
  2. FRU
  3. SB
  4. SPR
  5. SPRM
  6. ISA
  7. Akta Hasutan
  8. Akta Cetakan
  9. TV3
  10. Utusan Meloya
  11. Berita Hairan
  12. RTM 1 dan RTM 2
  13. Biro Tata Negara
  14. SIS
  15. AUKU
  16. HEP


Semuanya telah lengkap bagi UMNO. Kadang-kadang terfikir juga, adakah sudah tiba masanya untuk para pejuang Islam mengangkat senjata di bumi Malaysia ini. Menentang kezaliman yang bermaharajalela. Just perkara yang bermain dalam fikiran. Namun diri sendiri masih belum bersedia.



-ibnuahmad-

No comments: