Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Oct 22, 2008

Permata yang Dicari

Sengaja memilih tajuk ini (tajuk lagu kump Dehearty), sekadar perkongsian apa yang terpendam. Rangkap pertama lagu kump ini adalah seperti berikut:

Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Namun bagiku, hadirnya telah ku sedari. Apa yang diharapkan, ia berkekalan, sebagai kekuatan kepada ku, dalam mendepani arus yang penuh dengan pelbagai onak duri, suka duka. Aku juga mengharapkan kehadirannya tidak melalaikan ku.

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Dinikahi wanita itu kerana empat perkara, iaitu kerana hartanya, keturunannya, kecantikannya, dan agamanya. Maka pilihlah dalam hal agamanya. Nescaya beruntunglah kedua-dua tangannya”.


Pada pandangan ku, dia sudah sempurna dari segi agamanya, kecantikannya, keturunannya, dan hartanya. Apa yang aku mahukan, apa yang aku inginkan, sudah mencukupi pada pandangan mataku. Ku akhiri dengan satu hadis Rasulullah SAW yang bermaksud,


“Tepatlah panduan syariat kebangsawanan, hartawanan dan rupawan hanyalah nilaian. Sesungguhnya kekayaan pada lapangnya hati, rupawan pada indahnya budi, kebangsawanan pada kerendahan diri yang sering sujud di telapak Illahi, apabila pilihan lantaran agama, kekal setia buat selamanya.” (Riwayat Bukhari dan Muslim)


Akhir kata, ku ucapkan selamat lahir kepada semua sahabatku yang dilahirkan pada bulan ini. Lagu ini ditujukan khas untuk semua. Khasnya untuk..........


-ibnuahmad-

Saujana - Selamat Hari Lahir

Awan Berarak Ceria, Tiada Titisan Hujan
Pohon Melambai, Tanda Sokongan

Kususuri Perjalanan, Bertemankan Senyuman
Di Hari Lahirmu, Sahabatku

Dedaun Berguguran
Membuktikan Kedewasaan
Walau Tanpa Madah Dan Hadiah
Namun Cukup Bagiku, Sekadar Ucapan

Selamat Hari Lahir, Iringi Doa Kuhulur
Bersyukur KepadaNya, Atas Nikmat Usia

Sahabatku
Usia Yang Tuhan Kurniakan Ini
Dihasilah Ia Dengan Amalan Yang Murni
Semoga Ia Menjadi Temanmu Di Akhirat Nanti
Selamat Hari Lahir

Usiamu Ibarat Mutiara
Tiada Berganti Lagi
Hiaskan Iman Bersulam Taqwa
Agar Sempat Mengucup
Haruman Syurgawi

No comments: