Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger


Nov 21, 2008

Lawan Tetap Lawan

Degil, keras kepala, ego dan macam-macam lagi. Seronok betul meyaksikan drama Wanita UMNO the movie ni. Pelan peralihan kuasa, pencalonan ketua pergerakan dan naib ketua, bertanding atau tak, kritikan dan pendapat dan macam-macam lagi. Satu plot cerita yang baik, menarik dan masih belum diketahui "ending"nya bagaimana.

Bagi Shahrizat, anda mendapat sokongan yang banyak. Anda telah mengambil kira suara akar umbi. Betul tindakan anda untuk bertanding jawatan Ketua. Lawan tetap lawan.

Bagi Rafidah, anda perlu mempertahankan maruah anda, pelan peralihan kuasa yang telah dipersetujui sebelum ini tetapi telah dilanggari. Anda perlu mempertahankan maruah anda. Lagipun anda mendapat pencalonan yang tinggi untuk jawatan tersebut. Lawan tetap lawan.

Dari segi strategi politiknya pula, keadaan ini mungkin rancangan sulit dan licik untuk menjatuhkan Sharizat dari pergerakan ini. Sharizat yang tersepit antara dua keadaan terpaksa membuat pilihan untuk bertanding dan ini memberi peluang kepada Rafidah untuk menyingkirkan beliau dalam pemilihan agong tidak lama lagi.

Antara perkara utama yang hendak diketengahkan dalam filem "Wanita UMNO The Movie" ini ialah kekuasaan, keegoan dan maruah.

Yang sedang bergembira sekarang ialah Kamilia. Yang lagi gembira En Najib (sebab dah menang jawatan presiden).

Tunggu dan lihat apakah kesudahan filem terhangat 2008/2009 ini. Hahahaha......


-ibnuahmad-

1 comment:

Shazwani Mazuki said...

Salam..
hmm..mcm2 cerita politik ni..
kalau cerita seminggu pn x hbs..
kdg2 naik jemu..malas nak menyaksikan arus politik yang merapu-rapu ni..
mg Islam kembali menyinar...